Nu am nimic personal cu cei care ne reprezinta aici, dar trebuie sa accept faptul ca Diplomația Românească în Spania este într-un declin pronunțat. Suntem singuri, cu toate ca avem un senator și un deputat de diaspora, care nu a făcut nimic în afara de o întâlnire cu asociațiile de romani din Spania, câteva poze pentru presa și unde s-a servit „apa de ploaie”.

Mai de ochii lumii, mai de gura presei,  deputatul Wiliam Branza publica pe siteul personal, un articol unde ne cere sa completat un formular  unde sa semnalam faptul ca drepturile ne sunt încălcate, cu toate ca, la întâlnirea cu Asociațiile de romani, la Ambasada Romana din Madrid, ni se dădeau asigurări ca nu trebuie sa își facă griji niciun roman ce a muncit pana acum în Spania (înainte de 22 iulie 2011). Nimic mai fals!! Citiți legea și o sa vedeți ca nu e chiar asa.

Mesajul deputatului:

”Sesizează-mă  dacă dreptul la muncă îți este încălcat!” este campania pe care am inițiat-o postând pe site-ul meu  www.williampdleuropa.eu/contact  un formular prin care fiecare dintre dumneavoastră, sub protecția confidențialității, puteți reclama încălcări ale dreptului la muncă.

Vă mulțumesc tuturor celor care ați răspuns apelului meu și mi-ați transmis problemele de muncă pe care le întâmpinați înSpania ca urmare a restricțiilor impuse de autoritățile spaniole. Asta cu atât mai mult cu cât únele situații semnalate sunt foarte grave pentru că, mii de români din Spania ar rămâne fără veniturile care să le asigure traiul de zi cu zi,în această perioadă când se apropie deschiderea anului școlar iar cheltuielile cresc considerabil. Le-am solicitat colaboratorilor mei să mergă în cât mai multe zone ale Spaniei pentru a vedea clar care este situația, să ne convingem că autoritățile spaniole respectă dreptul la muncă al românilor  pentru că înțelegem că este criză și fiecare stat trebuie să își protejeze cetățenii,dar autoritățile spaniole un trebuie să uite că românii și-au adus un aport considerabil în dezvoltarea și modernizarea țăriilor și trebuiesc respectați, ca orice alt cetățean european .

Am rugămintea să vă alăturați acestei inițiative și să le mulțumim spaniolilor pentru ospitalitatea cu care ne-au primit, dar să le reamintim că noi românii ca și spaniolii suntem cetățeni europeni, iar mobilitatea este foarte importantă pentru dezvoltarea statelor și fiecare are dreptul de a-și alege țara unde vrea să trăiască și să muncească.

În așteptarea răspunsurilor dumnevoastră, vă mulțumesc încă o dată pentru colaborare.

 Cu prietenie,

William Brânză

E deajuns sa citești legea și sa constați ca poți fi afectat de aceasta lege, și multi deja au pierdut dreptul la munca, chiar dacă au muncit legal multi ani în Spania, prin simplu fapt ca nu s-au înscris la INEM în căutarea unui loc de munca (cu toate ca e opțional).  Dle Deputat de Diaspora, dle Branza, pana acum nu s-a văzut nicio mișcare! Ce mai așteptați?

Cred ca va trebui sa ne descurcam singuri, iar dvs la fel d-le Brânza la următoarele alegeri!

Dati click aici pentru a citi legea

Haideți sa ne unim și sa ne mobilizam, sa facem un pic de zgomot,  nu putem fi tratați ca cetățeni ai UE de second hand. Măcar sa ne apăram dreptul dobândit cu greu în străinătate, acel de a munci!

Aștept comentariile și propunerile dvs.

Toate cele bune !

Ionel Scrofan