S-a lansat versiunea de probă Mandriva 2009.1 Spring-Alfa1. Vă reamintesc că următoarea versiune stabilă a distribuţiei de Linux Mandriva va fi lansată în luna aprilie, până atunci toate versiunile vor fi de probă, astfel vor putea fi testate de către comunitate şi înlătura erorile de cod „bugs”. Datorită acestui mod de dezvoltare a distribuţiilor linux apar foarte puţine erori în versiunile finale, deoarece multe dintre erori au putut fi corectate în versiunile de probă. Comunitatea participă activ în depistarea şi soluţionarea acestor erori şi credeţi-mă ca nu-s putini cei care o fac.

Mandriva 2009.1 aduce următoarele:

Linux kernel 2.6.28 RC8
KDE 4.2 Beta 2
GNOME 2.25.2
Xfce 4.6 Beta 2
X.org Server 1.5
Tcl / Tk 8.6

Nu uitaţi că aceasta este o versiune Alpha şi nu este o versiune stabil. Dacă doriţi să  încercaţi,  o  puteţi descărca de aici

Eu am instalat-o si pot să vă spun că în cele 10 minute cât am avut timp să mă joc cu ea, a mers brici… efectele KDE 4.2 nu au dat rateuri, fiind ceva mai stabile si mai uşor de folosit decât unele din cele ce vin în actuala versiune a KDE 4.1  incorporat in Mandriva 2009.

Mandriva 2009.1 promite !!!

Merita instalată în maşina virtuală, nu o sa va para rău, timp să aveţi….

Numai bine !

Ionel Scrofan

