Y yo tambien- şi aşa am fost şi până acum.

Campania de îmbunătăţire a imaginii românilor ce trăiesc în Spania a venit un pic prea târziu… dar mai bine mai târziu decât niciodată. Se vede că pe ziariştii spanioli, cel mai mult îi interesează să dea vina pe noi (imigranţii) pentru mersul prost al economie spaniole şi nu pe criza mondială ce o traversăm cu toţii (inclusiv imigranţii) în acest moment, publicând articole şi sugerând omului de rând cum că: Spania ar merge bine dacă nu ar mai fi imigranţi prin peninsula Iberică. E mult mai uşor să înţelegi ce iţi e la îndemână; ce auzi prin baruri de la „analiştii economici” ce aberează vrute şi nevrute la un pahar mare de sangria sau la un „ciupito”, E mai uşor să-l crezi pe conaţionalul tău Juan, care nu ştie nimic despre români, dar care are o cultură generală vastă, confundând adesea chiar continentul din care face parte România, sa nu mai vorbim de capitala ţării sau despre istoria noastră ca neam. Nu cu mult timp în urmă, o „señora” mă întreba dacă în România avem Coca-cola şi cartofi…?

Eu cred, ca această campanie nu va face multe valuri, atâta timp cât alţi români, la fel de educaţi şi cu cultură generală apropiata cu al „señora cu Coca- cola şi cartofii”, au avut grijă de imaginea noastră până acum şi sunt sigur ca şi de acum înainte vor face aceeaşi treabă „minunată” pe unde vor umbla. Mulţi dintre aceşti români au ca idoli pe unii cu nume de mezeluri…

Spre surprinderea mea, am avut ocazia să văd în emisiunea-concurs „Gran Hermano” (Big Brother), la Tele 5 Spania, că se poate descărca un politon cu manea (că nu pot să-i spun melodie), trimiţând un SMS cu cuvântul Salam la un anumit număr de telefon. Să ne fie salamul de râs… au ajuns şi spaniolii să facă bani, cum au făcut şi românii, pe seama prostiei maneliştilor…

Am exportat o imagine de mare „calitate”, ce nu poate fi ştearsă nici cu cele câteva milioane bune de euro pe care Guvernul României le-a pus la bătaie pentru aceasta campanie. Eu cred că erau mai bine folosiţi aceşti bani (când trebuia) în educarea celor ce au stricat această imagine, dar ce să-i faci…ăştia suntem,cu ăştia defilăm !

Numai bine !

Ionel Scrofan

