Incepand cu Expo Zaragoza si terminand cu micile rautati si scandaluri intre asociatiile de romani din strainatate, ne facem tot mai bine temele. Despre Expo Zaragoza nu mai am de zis nimic, a curs multa cerneala referitor la subiectul „Standul Romaniei la Zaragoza”. Cu rusine o spun… avem ce am ales !

Dar cand nu am ales si avem acelasi lucru ? Aici e baiu !

Am trait clipe de rusine extrema, provocate de catre Angela Placintar (foto), presedinta AIPE la activitatile organizate de catre Corte Ingles si Consulatul Roman din Castellon. Respectiva s-a urcat pe scena si a inceput sa vorbeasca intr-o limba corcita, ceva intre romana stricata si spaniola de balta, din care am inteles doar: „am sa vorbesc in romaneste”, dupa care nu am mai inteles nimic. In afara de cuvinte pe jumatate pronuntate in romana si ceva ce cred ca era spaniola, am auzit doar „propozitii fara predicat”, si ineptii scoase pe pe gura cu o viteza ametitoare !

Ca si cum asta nu ar fi fost de ajuns, au mai urcat niste ametiti pe scena cu „costume nationale facute din cearsaf” dupa cum declarase chiar Placintar intr-un mediu de comunicare. Cand credeam ca s-a terminat bairamul, a venit ce-i mai rau: s-au pus pe cantat ! Nici nu va puteti inchipui ce a iesit de acolo… sper sa gasesc vreun video pe youtube ca sa va dati seama prin ce am trecut.

Ne-a facut de ras in fata spaniolilor si si-a batut joc de munca acelor minunati copii din ansamblul folcloric Ciuleandra de la Scoala de Arta Populara din Targoviste care au dansat extraordinar !

Profit de ocazie ca sa-i felicit, au fost extraordinari si pot sa va marturisesc ca am vazut romani plangand de bucurie si emotie vazandu-i pe acesti minunati dansatori !

Eu am plans de doua ori: o data de bucurie si a doua de scarba, scarba de ridicolul facut de Angela Placintar !

Numai bine !

Ionel Scrofan

Locations of visitors to this page

