Sunt sigur ca multi dintre cei care cititi aceste randuri ati vizitat Pergola in acest sfarsit de saptamana. Bursa locurilor de munca pentru romanii din Castellon, pentru unii a fost un dezastru, pentru altii nu chiar asa, iar pentru altii deloc. Ei ne-au oferit, noi am acceptat sau… nu, decizia luand-o fiecare dupa nevoile lui…dar, in acest fel, am putut afla care e oferta si nivelul salarilor in Romania in acest moment. Ce mi-a atras atentia in schimb, a fost faptul ca inca inainte de a vedea despre ce e vorba, chiar inainte de a se deschide usile Pergolei, multi romani ce asteptau afara, deja se plangeau de ceea ce le vor oferi acolo si mai spuneau ca nu e nimic de „feria” asta, iar ca daca nu li se vor oferi 1500-2000 de euro nu se intorc in Romania. Pentru mai putini bani, spunea un „domn” „sa isi caute muncitori in Pakistan sau in Ucraina, pentru un salariu de nimic eu nu lucrez”. A uitat acest „señor” ca si el este un pakistanez si un ucrainian in acelasi timp. „Vrem egalitate, dar nu pentru catei” – imi vin acum in minte aceste cuvinte din fabula „Cainele si catelul” pe care am invatat-o in clasa a 3-a si imi vine sa vomit cand ma gandesc ca sunt multi cei care au trecut prin viata ca „Voda prin loboda” sau mai pe intelesul celor care nu stiu cum a trecut Voda prin loboda: nu ati invatat nimic din viata de imigrant, ati trait-o degeaba domnule „pakistanez”!!

Ionel Scrofan

