Sambata 19.04.2008, ora 10.30 suntem invitati la lansarea de carte organizata de catre Biroul de Reprezentare a judetului Dambovita in Castellon si asociatia Nou Orizont din Valencia, al primului volum de versuri ce apartine Adrianei Vidroiu Stanca, editat in limba romana si spaniola, intitulat „Linistea incepe niciodata„. Acesta lansare va avea loc la La Biroul de Reprezentanta al Judetului Dambovita, situat in Ronda Mijares 112 entresuelo.

Activitatea literara a Adrianei Vidroiu Stanca incepe sa capete vizibilitate si sa presimta locul ce il va capata in viitor. O sumara insiruire ” bibliografica” : a incheiat mai multe volume de versuri si proza, aparute ori gata sa apara, a fondat „Agrupacio romanesa per la cultura” din Valencia si conduce revista ” Nou Horizont „, scrie eseu si participa cu ” opinie” si ” atitudine” oriunde e nevoie de clarificari si indrumari in folos colectiv de unde castigul lipseste, insa efectul moral ramane si devine exemplu.

Ca sa va faceti o idee, am dat „copy-paste” pe urmatoarele randuri din aceasta carte:

Documente intime

Vin către mâine pe cărări uzate
Lecturând filă cu filă trecutul
Ancorat în adâncul faptelor mele
În care, uneori, nu mă recunosc.
A fost oare de ajuns
să traversez niste munti,
ori să învăt a comunica în altă limbă
pentru a justifica linistea
atât de trecătoare a surâsului?
Vin către mâine pe cărări uzate,
Aduc în geamantanul ros de anotimpuri
un alt Sistem Solar,
un ocean scufundat si o vină.
Mâine mă asteaptă
ascuns printre incertitudini
în contratimp cu documentele intime
ale sperantelor mele.

Altă lume

Prin mine, mai trec friguri si ninsori,
Cresc codrii de pelin si zburdă mioare,
Prin mine, se scriu muzici si se trezesc culori,
Se nasc fântâni, ori muguri dau în floare.
Mi-e dor de tine mamă, de pâinea caldă, dulce
Si la duminicile de demult, mă tot gândesc…
Prin mine, vine toamna să se culce.
Si rădăcini de plumb pe frunte-mi cresc.
Păsesc în goluri mari peste grădini,
Rotire-n cerc cu aripi de pământ,
Prin mine, spre deserturi, trec regi si beduini,
Prind glas istorii moarte si ochiul noptii sunt.
Vin dinspre mâine către ieri cu interstatii
Să construiesc lumini din zdrente de vânt,
În portul meu, corăbii revin din alte spatii
Si cucii îsi fac cuibul din cioburi de cuvânt

V-am starnit interesul ? Ne vedem sambata !

