Proverb din Maroc

Mi-a placut acest proverb marocan, de aceea l-am si pus ca titlul al articolului. Cred ca toti, la un moment dat, intalnim oameni care ne fac sa schimbam macazul in drumul nostru prin viata. Ei, unul dintre acesti „schimbatori de macaz” in cazul meu a fost Lorena Pardo. Cand am cunoscut-o aveam impresia ca se lupta cu morile de vant si ca forma ei de a actua nu e cea mai buna pentru zilele in care traim. Trebuie sa recunosc ca m-am inselat (din fericire) iar cel care si-a schimbat modul de a vedea lucrurile am fost eu. Intotdeauna a fost si este un aparator al culturii indiferent de origine. Are o casa ce nu are cheie, intr-un sat de langa Castellon (50 vecini) , casa fiind intotdeauna dechisa atat la propriu cat si la figurat pentru oamenii buni . Nu vreau sa o laud prea mult… ca poate i se urca la cap, cu toate ca nu e genul. A calatorit mult, nu se multumeste doar cu „am auzit ca…” ii suna mult mai bine „am vazut… am fost…” Printre multele locuri vizitate se numara si Romania unde a fost de 5 ori pana acum si pot sa va asigur ca stie mai multe despre tara noastra decat multi dintre romanii pe care-i cunosc. Daca o intrebati pe Lorena Pardo de unde este ?…sunt sigur ca va va raspunde „din aceasta lume”. Tara ei e lumea, doar ca s-a nascut in Spania.

Lorena… acum, ca inveti romaneste… ti-am dat tema de casa cu acest articol 🙂

Nu stiu cand voi muri, dar stiu cum as dori sa mor… calatorind… (cu cat mai multe calatorii la bord sper 😉 )

Ionel Scrofan

