rumanos200.jpg

In cei 6 ani de Spania, am avut prilejul sa cunosc destui romani recent veniti din Romania. Astfel, am putut sa fac un tipar al romanului proaspat iesit din tara. Bineinteles ca nu tuturor romanilor li se potriveste acest tipar, dar la marea majoritate a celor pe care i-am cunoscut personal, se potriveste perfect. Cam asta e tiparul:

1. Au impresia ca sunt mult mai destepti decat spaniolii.

2. In Romania se lucreaza mai bine…

3. Se plang spaniolilor ca in Romania e atat de rau, ca acestora sa le fie mila de ei.

4. Daca ii ajuti, la inceput…ce baiat bun esti… dupa ce nu mai au nevoie de tine… te evita ca si cum pe fruntea ta e pus „te-am ajutat”… si ei nu vor sa-si mai aduca aminte de acele momente dificile.

5. Daca pot, dupa primul salariu, cer credit la banca, nu pentru a-si cumpara un apartament, ci o masina, deoarece apartamentul nu pot sa-l duca in Romania sa-l arate, in schimb masina… e tare !

6. Trebuie sa stie toata lumea ca e roman si da muzica (manea) la maxim, atat in masina cat si in casa.

7. „Trelingul” si adidasii sunt uniforma nationala, iar manactul semintelor pe strada e la fel de normal pentru ei ca si mersul.

Trebuie sa specific , chiar daca ma repet, ca nu toti romanii sunt asa. Sincer, cei care traiti pe aceste meleaguri si-i vedeti zi de zi, recunoasteti ca am dreptate ?!

Haideti sa schimbam un pic si comportamentul nu doar tara, cateoadata nu e indeajuns !

Numa bine !

